Av de legendariske skaperne som søker rikdom

zeynode

Administrator
Betjeningen
I en by bygget, fire millioner innbyggere spredt over et område på størrelse med tjueto Manhattans og forbundet med åttefelts motorveier, så tørt regn i seg selv har oppnådd legendarisk status, det vil være noen avvik. Her er noen eksempler det tok litt tid å venne meg til da jeg flyttet til La-la Land i 1999. Ikke bare de som bor på den andre siden av byen, men de som bor i nabolaget ditt. Og ved siden av. Det er ikke fordi de ikke vil se deg. Alle er så opptatt av å kjøre alene og frilansere alene at noen ganger er nok alene nok til å spare tid at jeg glemmer å strekke meg ut. Det og juicing er veldig tidkrevende.

Snu floppene med alt

Du skulle tro en by kjent for sin røde løper-glamour ville dukke opp litt mer, men i virkeligheten kunne de fleste Angelenos ikke engang bry seg med sko. Så neste gang du har middagsplaner og ikke vil håndtere lisser eller spenner, ikke gjør det! Ta på deg Havaianas og kom i form med en gang. Gatene kan være rundt, men prøv å gå og du kan ikke passere en ånd.

I motsetning til hva tiår med film og TV ville få deg til å tro. Faktisk ville ingen Angeleno prøve å gjøre alle tre på en dag med mindre han hadde en pistol mot hodet. Eller møter. Det er en vakker fantasi, en bevegelig rød cabriolet blåser forbi disse ikonene, men du gjør motstand, fordi virkeligheten er mer som å banke hodet foran en brukt Camry fordi du kanskje aldri kommer deg ut av 101.

Blinkers som er strengt dekorative

I stedet for å spesifisere når de vil bytte kjørefelt, stoler Angelenos faktisk på deres psykiske evne til å forutsi kjørefeltendringer hos medføreren. Det tar litt tid å finpusse denne ferdigheten, men den dagen noen plutselig stopper deg og du finner deg selv å trykke på bremsen naturlig og fredelig, er dagen du kan kalle deg en lokal. AKA de snuskete lastebilene som er parkert i hverdagslige områder av byen, unngår du det første året til fordel for kjendiskokkdrevne restauranter og kafeer som serverer 10 dollar toast. Det vil si at du etter en natt med så mange håndlagde Moskva-muldyr ikke har noe annet valg, overgi deg til en tortilla-innpakket pakke med krydret, kremet, deilig godhet og erklærer dine beste fem dollar brukt. Hvis du heller ikke har noe å bidra med, forvent å bli droppet fra 50 prosent av samtalene.

Ingen respekt for historien

Hvis du har en gammel restaurant eller bygning du elsker, kom i gang nå fordi den kan jevnes med bakken når som helst uten varsel. Det skjedde med de viktorianske hjemmene til Angelino Heights å gjøre plass for Hollywood Highway. Det skjer med den kjære 6th street bridge. Og jeg hadde nylig den uhyggelige opplevelsen av å kjøre La Brea Avenue og knapt gjenkjenne en eneste butikkfront, som om hele gaten, inkludert den sjarmerende art deco-delen, ble slukket over natten og gjenfødt som et 5 mil langt live-work-kompleks. i Florida. Den sprøeste delen er når du ser ut til å være den eneste som husker hva som skjedde før. Det er som om innbyggerne dine er en del av en kult hvis eneste formål er å få deg til å føle deg som Bob's Big Boy i Wilshire, en fantasi og Beverly Hills BMW har alltid vært der.

Jeg vet. Jeg lærte på den harde måten å treffe Walk of Fame med foreldrene mine i en alder av elleve for en eksplosjonsrelatert biljaktscene, eller i det minste en børste med Brian Austin Green. I stedet unngikk jeg en fotoforespørsel fra en skallet supermann og gikk gjennom endeløse postkort av kvinner med hår som Andre Agassi i høyklipte badedrakter. Nå vet jeg at din beste sjanse til å fange litt filmmagi er en omvisning i arbeidsstudioet eller en nysgjerrig sightseeing i sentrum, hvor gamle skilt og art deco-bygninger gjør en god stand-in for New York City. Eller bare besøk en av PA-vennene dine.

Tilbake
Topp